Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

Παραβατικότητα στο σχολείο.



Έκθεση  μαθήτριας .

Ερώτημα: Να γράψετε μία επιστολή προς τον διευθυντή και το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου με αφορμή την άδικη, κατά τη γνώμη σας, ποινή που επιβλήθηκε σε κάποιον (κάποιους) συμμαθητή (συμμαθητές) σας. Να αναφέρετε τις απόψεις σας για τον ρόλο και τη σημασία των ποινών στο σχολείο (300 λέξεις).

Αξιότιμε κύριε Διευθυντά,
          Έλαβα το θάρρος να σας γράψω αυτή την επιστολή με σκοπό να διαμαρτυρηθώ για τις άδικες ποινές, γνωστές και ως πολυήμερες αποβολές, που επιβάλλετε στους συμμαθητές μου κατά διαστήματα. Σαφώς και μπορώ να έρθω στην θέση σας και καταλαβαίνω τον λόγο που αναγκάζεστε να προβείτε σε τέτοιου είδους ενέργειες, που φυσικά δεν είναι άλλος από τον παραδειγματισμό των υπολοίπων  μαθητών, έτσι ώστε να μην επιχειρήσουν να επιδείξουν ποτέ τη συγκεκριμένη συμπεριφορά και επιπλέον για να κατανοήσουν το λάθος τους και να μην το επαναλάβουν στο μέλλον.

          Μιλάω λοιπόν εκ μέρους όλων των αγανακτισμένων συμμαθητών μου, για αυτή την άδικη τιμωρία, όταν αποφάσισαν να φύγουν από το σχολείο, για να παρακολουθήσουν την ομάδα βόλλεϋ που θα εκπροσωπούσε το σχολείο μας στους φετινούς σχολικούς αγώνες. Φυσικά και κρίνανε αναγκαίο να σας ρωτήσουν προτού φύγουν, για το αν τους επιτρέπετε την έξοδο τους από το σχολείο για καλό σκοπό, και αυτό έπραξαν, αλλά επειδή εσείς είχατε αντίθετη άποψη περί αυτού του θέματος, η απάντηση σας ήταν αρνητική και πολύ δυσάρεστη για τα παιδιά, πράγμα που έδειξε να μην σας ενδιαφέρει και ιδιαίτερα. Θεωρήσατε την εμψυχωτική υποστήριξη που θα προσέφεραν οι μαθητές στην ομάδα του βόλλεϋ, μία απλή «κοπάνα», που στόχο είχε μόνο το χάσιμο μαθήματος, και τίποτε περαιτέρω. Πρέπει να σας διαβεβαιώσω λοιπόν, ότι οι ίδιοι συμμαθητές μου σας προέτρεψαν να τους βάλετε απουσία μόνο για τις ώρες που έλειπαν, αλλά ως γνωστόν, εσείς, δεν αρκεστήκατε σ’ αυτό και ανά πέντε μαθητές ημερησίως έπαιρναν μονοήμερη αποβολή.
          Σας ενημερώνω πως εκτός από τις υποχρεώσεις έχουμε κι εμείς δικαιώματα, τα οποία πρέπει να σέβεστε. Δεν αμφιβάλλω ότι εσείς έχετε τον τελευταίο λόγο στα πράγματα, όμως θα ήταν καλό να εισακουστούν και οι δικές μας γνώμες και ανάγκες. Έχετε σκεφτεί ποτέ πως ίσως να έχουμε εξουθενωθεί από τα διαβάσματα και χρειαζόμαστε μόνο μία μέρα χαλάρωσης; Και βέβαια, η έξοδος μας από το σχολείο ήταν για κάτι που αφορούσε άμεσα το μάθημα της γυμναστικής και κατ’ επέκταση το σχολείο μας και τα σχολεία της πόλης μας.
          Θα σας παρακαλούσα και αυτό θα ήθελα να σεβαστείτε, την επόμενη φορά που θα παρατηρήσετε συμπεριφορές που δεν αρμόζουν με τους κανόνες του σχολείο μας, πριν βιαστείτε να τους τιμωρήσετε με σκληρό τρόπο, έρθετε έστω για λίγο στην θέση τους. Αναρωτηθείτε λοιπόν για ποιον λόγο το έκαναν αυτό; Ή τι τους οδήγησε να κάνουν το άλλο; Και έτσι όλοι θα είναι ευχαριστημένοι. Γιατί αν βρείτε την αιτία, τα πράγματα θα ισορροπήσουν και η τιμωρία/ ποινή θα είναι ελαφρύτερη.
          Τέλος, θα σας αναφέρω την άποψη μου για τον ρόλο και την σημασία των ποινών στα σχολεία. Το ζήτημα των σχολικών ποινών αποτελεί αντικείμενο έντονου προβληματισμού και διαφωνίας. Ωστόσο, θεωρούνται αναγκαίες για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης προσωπικότητας των νέων. Η ποινή συμβάλλει στην εκμάθηση κοινωνικών κανόνων, γι’ αυτό είναι επιβεβλημένη η τιμωρία όσων τους παραβιάζουν και απειλούν την λειτουργία του. Έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα και ενισχύουν τη σωστή διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών καθώς και βοηθά τους νέους να συνειδητοποιήσουν τις ευθύνες των πράξεων τους. Σίγουρα όμως υπάρχει και ο διάλογος ως μέσο διαπαιδαγώγησης και καθοδήγησης των μαθητών και επίσης επίλυσης των προβλημάτων.
          Σας συμβουλεύω, αν και μικρή ηλικιακά για να συμβουλεύω έναν τόσο έμπειρο άνθρωπο όπως είστε εσείς, να συζητάτε με τους μαθητές και έτσι να μπορούν να συνειδητοποιήσουν τα λάθη τους. Δεν βοηθά μόνο η τιμωρία σε ορισμένες περιπτώσεις. Ελπίζω να λάβετε υπόψη  τα αιτήματα, τις διαμαρτυρίες και τα δικαιώματα μας και να αναθεωρήσετε την στάση σας.

Με εκτίμηση,
Μαρία Μπαρδάκη,
Μαθήτρια του 5ου Λύκειο Σερρών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου