Είναι
πλέον δεδομένο ότι βρισκόμαστε στα μέσα κοινωνικοοικονομικής κρίσης. Αυτό έχει
ως αποτέλεσμα στην Ελλάδα να υπολειτουργούν φορείς και υπηρεσίες με χαρακτηριστικό παράδειγμα το
σχολείο. Μάλλον έχει ξεχαστεί ότι υπάρχουν και άλλοι στόχοι του σχολείου πέρα
από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχει ξεχαστεί ότι στο σχολείο οι
μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν πράγματα που θα τους βοηθήσουν στην
υπόλοιπη ζωή τους. Μαθαίνουν να συνεργάζονται, να συνυπάρχουν, να συνδιαλέγονται
κόσμια και να σέβεται ο ένας την άποψη του άλλου.
Παρ’ όλ’
αυτά αντί μέσα στο μάθημα να προάγεται αυτό το πνεύμα συνεργατικότητας, οι
καθηγητές, και αυτοί θύματα αυτής της κατάστασης, «τρέχουν» να καλύψουν την
τεράστια ύλη που έχει οριστεί από το Υπουργείο. Έτσι προβαίνουν σε ατελείωτους
μονολόγους που καθιστούν το μάθημα ανιαρό. Μαθαίνουν στα παιδιά τα όσα είναι
απαραίτητα για τις προαγωγικές εξετάσεις και τίποτα παραπάνω. Σε σημεία που θα
ήθελαν να κάνουν εμβάθυνση και να μεταφέρουν στους μαθητές γνώσεις όχι μόνο ενδιαφέρουσες αλλά και ουσιώδεις,
δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνο. Ακόμη βέβαια και να ακολουθήσουν τις εντολές
του Υπουργείου και να μην ενδιαφερθούν για τους μαθητές είναι φανερό πως δεν
μπορεί να καλυφθεί τόσο μεγάλη ποσότητα ύλης. Και τι μπορεί να γίνει για αυτό;
Καθηγητές που παραπονέθηκαν έλαβαν ως απάντηση μερικά νούμερα. Όπως λέει και ο Κηλαηδόνης 10
μείον 5 μείον 5, 6 δια 2 συν 8, 20 φορές το 15, 11 και 7 18 σύνολο 16
πρέπει να ναι εντάξει Είμαστε όμως
μερικά νούμερα; Στη θεωρία είναι όλα απλά, όλα δυνατά. Στην πράξη όμως τι
γίνεται; Μαθητές και καθηγητές είναι μηχανές που μπορούν να ανταπεξέλθουν
σε οποιεσδήποτε εντολές τους δίνονται;
Όχι φυσικά!
Δεν
μπορούμε να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια
μπροστά σε αυτήν την κατάσταση. Καθηγητές, γονείς και μαθητές είμαστε
όλοι άμεσα ή έμμεσα ενδιαφερόμενοι! Και
σίγουρα υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε. Εξάλλου ζούμε σε μια δημοκρατική
κοινωνία. Υπάρχουν τόσα έννομα μέσα για
να πετύχουμε το στόχο μας, αποστολή παραπόνων στο αρμόδιο Υπουργείο, απεργίες,
διαδηλώσεις. Μην ξεχνάτε εμάς αφορά- εμείς θα το διορθώσουμε!
Τάσος
Μουρατίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου