Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Αγαπήμενο μου διαλειμμα

τα τελευταία προβλήματα που προέκυψε στο σχολείο μας είναι ο αερισμός των τάξεων κατά την ώρα του διαλείμματος. Οι αντιδράσεις προέκυψαν επειδή ενώ οι καθηγητές επιμένουν να βγάζουν τους μαθητές από τις τάξεις αυτοί θεωρούν ότι η παραμονή τους μέσα στην αίθουσα είναι πιο βολική. Προτού λοιπόν βγάλουμε συμπεράσματα πρέπει να δούμε τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών, ώστε να μπορέσουμε να εκφέρουμε μία σωστή άποψη σχετικά με το θέμα.


      Από την μια οι καθηγητές υποστηρίζουν ότι η έξοδος μας από την τάξη είναι ωφέλιμη για πολλούς λόγους. Το πρώτο τους επιχείρημα βασίζεται στο γεγονός ότι στην τάξη καθ’όλη τη διάρκεια του μαθήματος δεν ανανεώνεται καθόλου ο αέρας  και έτσι στα διαλείμματα είναι απαραίτητο να ανοίγουν τα παράθυρα για να μπαίνει οξυγόνο. Επομένως, η απουσία των παιδιών διευκολύνει και επιταχύνει την οξυγόνωση της αίθουσας και αυτό επιφέρει θετικά αποτελέσματα στις επιδόσεις των μαθητών και αποτρέπει την ανάπτυξη μικροβίων που προκαλούν τις ιώσεις του χειμώνα . Επιπλέον, τίθεται και το θέμα της ασφάλειας των προσωπικών αντικειμένων των παιδιών, καθώς οι περισσότεροι δεν έχουν οπτική επαφή με τα αντικείμενα τους και υπάρχει το δυσάρεστο ενδεχόμενο κάποιος να το εκμεταλλευτεί για ίδιον όφελος.
       Aπό την άλλη τα επιχειρήματα των μαθητών βασίζονται στο ότι οι τάξεις είναι πιο ζεστές και είναι πιο εύκολο να κάθονται μέσα. Τα διαλείμματα δεν διαρκούν πάνω από δέκα λεπτά ενώ υπάρχουν και πεντάλεπτα διαλείμματα στα οποία ο χρόνος φτάνει μετά βίας για να κατέβουν από την τάξη στο προαύλιο . Επιπλέον, στις αίθουσες υπάρχουν τα θερμαντικά σώματα τα οποία ζεσταίνουν αυτές και τους μαθητές. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η παραμονή των μαθητών στις τάξεις ενισχύει και τους μεταξύ τους δεσμούς καθώς οι συμμαθητές γνωρίζονται καλύτερα μεταξύ τους και αποκτούν ουσιαστικότερες επαφές. Έτσι πραγματώνεται ένας από τους στόχους του σχολείου που είναι η κοινωνικοποίηση των μαθητών και η γνωριμία τους με συνομηλίκους. Κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί στην αυλή καθώς είναι αδύνατον μια ολόκληρη τάξη να απομονώνεται σε ένα σημείο και να συζητήσει.
       Κατά την άποψή μας, τα παιδιά έχουν να κερδίσουν πολύ περισσότερα μένοντας μέσα καθώς τους δίνεται η ευκαιρία να αναπτύξουν φιλικούς δεσμούς και να ανταλλάξουν απόψεις μέσα από σοβαρές, αλλά και αστείες συζητήσεις. Η προσωπική αυτή επαφή είναι αυτή που θα χαραχτεί βαθύτερα στην μνήμη τους και θα σηματοδοτεί την είσοδό τους στην ωριμότερη φάση της εφηβείας μέσα από τη συντροφιά των συμμαθητών τους. Ταυτόχρονα ,η παρουσία τους δεν θα εμποδίζει την ομαλή και εύρρυθμη λειτουργία της τάξης καθώς και τα παράθυρα θα ανοίγουν και η παρουσία πολλών ατόμων μέσα στην τάξη θα λειτουργεί ως αποθαρρυντικός παράγοντας για όσους επιβουλεύονται τα προσωπικά είδη των μαθητών. Με βάση τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι με καλή διάθεση μπορούμε να έχουμε και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο.
                                  
                                                                                ΚΟΠΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
                                                                                ΚΟΡΑΚΑ ΛΥΔΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου