Είμαστε μια ομάδα μαθητών του 5ου Λυκείου Σερρών . Το blog (ιστολόγιο) στο οποίο περιηγείστε είναι προϊόν συλλογικής δουλειάς των μαθητων του σχολειου μας . Η συντακτική μας ομάδα αποτελείται από τους μαθητές : Βασίλογλου Κοσμά, Γούνα Ευστρατία, Δάφκος Αθανάσιος, Δημοπούλου Σταυρούλα, Κομητούδη Δημήτριο, Κοπίλη Γεωργία, Κόρακα Λυδία, Κουτούζο Βασίλη, Κωδονίδου Γαλήνη, Κωνσταντινίδη Ηλία, Λίακου Μαρία, Μάλλια Γεώργιο, Ματζάρη Λευτέρη , Μητσιώνη Μαρία, Μουρατίδη Αναστάσιο, Μπούσουλα Ορφέα, Νικολαίδη Λευτέρη ,Ξανθόπουλο Αμύντα, Ξίφτου Κυριακή, Πίτα Κωνσταντίνο, Παναγιωτίδου Σοφία, Παπάζη Μαρία, Παπασπύρου Βασιλική, Παυλίδη Γεώργιο, Σαράφη Αναστασία, Τσίκου Μαρία, Τυχάλα Αναστασία, Χατζηλία Ιουλία. Υπεύθυνοι καθηγητές: Γιάτσιου Μαρία, Ιωαννίδου Παναγιώτα, Πεταλίδου Μαρία, Σαμαρτζή Διογενία, Κόρακας Γεώργιος

Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

         Ρατσισμός: ένα πολυσυζητημένο θέμα που διαχωρίζει τους ανθρώπους σε ανώτερους και κατώτερους!            Είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο ένας μαθητής να πέφτει θύμα ρατσισμού κυρίως στο χώρο του σχολείου από τους συνομηλίκους του.
Καταρχήν τα αίτια είναι πολλά.  Οι άνθρωποι στις μέρες μας έχουν κυριευτεί από αλαζονεία και επιδιώκουν πάντα να είναι ανώτεροι όλων. Αυτό οδηγεί στον υποβιβασμό κάποιων ομάδων ατόμων, είτε λόγω  αυτής της αλαζονείας, είτε λόγω της διαφορετικότητας τους.

Πολύ συχνά το διαφορετικό χρώμα, η διαφορετική θρησκεία και η καταγωγή αποτελούν αίτια ρατσισμού σε σχολεία, διότι τα παιδιά βρίσκουν αφορμές για να μειώσουν τους συμμαθητές τους. Πρόκειται για άτομα με πνευματική ένδεια και  χαμηλό μορφωτικό επίπεδο που  δεν μπορούν να αντιληφθούν τι είναι σωστό και τι όχι, καθώς δε μπορούν να σεβαστούν το γεγονός ότι όλοι οι  άνθρωποι είναι  ίσοι. Τέλος υπάρχουν πολλοί που είναι φανατισμένοι με τη θρησκεία τους ή θεωρούν ανώτερο  τον πολιτισμό τους και θεωρούν κάθε άλλη θρησκεία και πολιτισμό υποδεέστερα από τα δικά τους.
            Δυστυχώς τα αίτια αυτά οδηγούν σε συνέπειες που επηρεάζουν ψυχολογικά κυρίως το αποβιβαζόμενο άτομο. Αυτός που υφίσταται τη ρατσιστική συμπεριφορά απομονώνεται  και οδηγείται σε  κοινωνικό αποκλεισμό . Επίσης παρουσιάζεται και  μείωση ενδιαφέροντος του μαθητή για τα σχολικά μαθήματα.
       Κατά κύριο λόγο ο ρατσισμός εμποδίζει τη συνεργασία και την ανάπτυξη φιλικών σχέσεων, γιατί προάγεται το μίσος και η αντιπάθεια ανάμεσα στους μαθητές και οδηγεί στην αντίδραση των αδικούμενων με αποτέλεσμα τη βία !


v     Τρόποι αντιμετώπισης

         Θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα έτσι ώστε να ελαττωθούν οι περιπτώσεις ρατσισμού, άρα και οι επιβλαβείς συνέπειες του.
         Αρχικά οι γονείς είναι αυτοί που θα πρέπει να πάρουν θέση καλλιεργώντας στα παιδιά τους σωστά πρότυπα και αξίες. Συζητήσεις με τους γονείς σχετικά με τον ρατσισμό και η παρακολούθηση εκπομπών αντιρατσιστικού περιεχομένου καλλιεργούν την πνευματική και ηθική υπόσταση του παιδιού.
         Έπειτα είναι χρέος του σχολείου μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία  να προβάλλει τις ιδέες της ισότητας ,του αλληλοσεβασμού, του σεβασμού στη διαφορετικότητα και της συνεργασίας.
         Σ΄ αυτό μπορούν να συμβάλλουν η συμμετοχή σε διάφορες δραστηριότητες και   ερευνητικές εργασίες με θέμα το ρατσισμό  . επιβολή κυρώσεων στους θύτες από το σχολείο μπορεί να μειώσει το φαινόμενο. Επιπροσθέτως η Διαπολιτισμική  Παιδαγωγική στοχεύει στο να αναγνωρίσει τις ουσιαστικές και υποκειμενικές διαφορές και να κάνει τα παιδιά να εξοικειωθούν με αυτές. Τέλος εκπομπές εκπαιδευτικού και κατά κύριο λόγο αντιρατσιστικού περιεχομένου είναι καλό να προβάλλονται, ώστε να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου