Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΔΑ



 Πριν από λίγες ημέρες μία συμμαθήτρια μας από την Β ΄Λυκείου, η Κάσυ Μουρατίδου ανάμεσα σε 200 συμμετοχές από ιδιωτικά σχολεία και πολλές ομαδικές εργασίες κατάφερε να κερδίσει την 4η  θέση πανελληνίως  κάνοντας μας όλους υπερήφανους.



1.        Πότε και πού ξεκίνησες  ? Σε παρότρυνε κάποιος ? 

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου αγαπούσα τη ν ζωγραφική και σκάρωνα ιστοριούλες . Επίσης από πολύ παλιά είχα μια ιδιαίτερη αγάπη για τα κόμικς και νομίζω ότι το πρώτο μου κόμικ  ‘ Η μικρή Λουλού ‘ της Marjorie  ήταν αυτό το οποίο με έκανε να αγαπήσω αυτή την τέχνη και τελικά να αποφασίσω να ασχοληθώ με αυτήν . Στην αρχή οι γονείς μου ήταν αρνητικοί  με τον στόχο μου αυτό γιατί πίστευαν ότι μία καλή μαθήτρια σαν εμένα πρέπει να αφοσιωθεί στην μελέτη και να σπουδάσει κάτι με κύρος . Στην συνέχεια όμως όταν έδειξα πολύ επιμονή και πείσμα για αυτό που κάνω και όταν άρχισε η τέχνη μου και οι ικανότητες μου να εξελίσσονται  , τότε η στάση τους άλλαξε και αποφάσισαν να με υποστηρίξουν  . Αυτοί που με παρότρυναν όμως , αρχικά , ήταν οι φίλες μου η Έλλη και η εβίνη  , η καθηγήτρια της καλλιτεχνικής παιδείας η κυρία Μεντίζη που ήταν η πρώτη ενήλικας που πίστεψε σε μενα και η κυρία Μάλαμα  , φιλόλογος η οποία με καθοδήγησε και με παρότρυνε νβα πάρω μέρος σε κάποιους διαγωνισμούς .


2.       Τι σημαίνει για εσένα η ζωγραφική ?
Η ζωγραφική για μένα είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μου . Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου μία μέρα χωρίς να πιάσει ένα μολύβι , ένα στυλό ,να ζωγραφίσει ένα σχεδιάκι την ώρα του μαθήματος . Δεν νιώθω ο εαυτός μου όταν δεν ασχολούμαι με την προσωπική μου έστω και για μία μέρα . Με άλλα λόγια η ζωγραφικά έχει γίνει πλέον ένα με μένα και είναι ένα κομμάτι της ψυχής μου το οποίο δεν μπορεί πλέον να σβηστεί .

3.       Πώς αισθάνεσαι για την διάκριση σου ?
Από την αρχή , πριν καν βγουν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού αισθανόμουν πάρα πολύ όμορφα και περίφανη μόνο και μόνο που κατάφερα να στείλω την συμμετοχή μου γιατί ήταν μια πραγματική πρόκληση για εμένα . Επειδή είχα μάθει αργά για αυτόν τον διαγωνισμό και είχα πολλές άλλες υποχρεώσεις ,δούλεψα υπό πίεση χρόνου και ήταν κάτι το οποίο δεν  είχα ξανακάνει . Μου άρεσε που προσπάθησα κάτι σαν αυτό και αυτή η διάκριση ήταν κάτι εντελώς απρόβλεπτο για εμένα γιατί είχαν ανακοινωθεί τα αποτελέσματα και δεν υπήρξε κάποια ειδοποίηση οπότε το είχα δεδομένο ότι δεν είχα πετύχει και όταν ήρθε το τηλεφώνημα της ίδιας μέρας ήταν κάτι που με χτύπησε σαν κεραυνός και ένιωσα πάρα πολλά έντονα συναισθήματα εκείνη την ώρα , κυρίως χαρά ,ικανοποίηση και περιφάνια  .
4.       Πόση ώρα σου πήρε για να ολοκληρώσεις το έργο σου ?
Όπως ανέφερα και πριν επειδή είχα πολλές υποχρεώσεις διάβασμα , την δική μου προσωπική δουλειά ,εργασία για το European School Radio o ς μου ήταν πιεσμένος οπότε μπορούσα να διαθέσω μόνο 2 με 3 ώρες κάθε μέρα και το τελείωσα σε 3 μέρες οπότε γύρω στις 9-10 ώρες .

5.       Τι υλικά και τεχνικές χρησιμοποίησες ? Πώς έμαθες για αυτά ?

Αποφάσισα να χρησιμοποιήσω υλικά και τεχνικές που χρησιμοποιώ και στην δική μου προσωπική δουλειά  - μαύρο και λευκό μελάνι , πινέλα , πενάκια ,μαύρα μαρκαδοράκια , μια ξυλομπογιά από κάρβουνο , μολύβια , άσπρο στυλό και διορθωτικό - .Για τα υλικά αυτά και για την χρήση τους έμαθα ψάχνοντας για άλλους καλλιτέχνες που ασχολούνται με την τέχνη αυτή και τα περισσότερα τα προμηθεύτηκα από άλλες μεγάλες πόλεις , γιατί στην δική μου δεν υπάρχει τόση ποικιλία ή ηλεκτρονικά από το εξωτερικό .

6.       Από πού εμπνέεσαι ?

Εμπνέομαι όπως και κάθε καλλιτέχνης πιστεύω από την καθημερινή μου ζωή , από ένα περιστατικό που μπορεί να συμβεί σε κάποιο φιλικό μου πρόσωπο , από τις εκφράσεις των συμμαθητών μου , τις αντιδράσεις τους σε γεγονότα , τον τρόπο με τον οποίο κινούνται και συμπεριφέρονται .


7.       Πολλοί θεωρούν ότι τα κόμικς απευθύνονται μόνο σε παιδιά  , τι πιστεύεις ?

Αυτή είναι μία άποψη που επικρατεί αλλά είναι εντελώς λαθεμένη ,υπάρχουν κόμικς ευχάριστα και ευανάγνωστα που απευθύνονται στα παιδιά υπάρχουν άλλα που αφορούν σημαντικά κοινωνικά θέματα ή περιστατικά της καθημερινής ζωής και μπορεί να τα διαβάσει κάποιος ενήλικας . Υπάρχουν κόμικς στα οποία υπάρχει το παραφυσικό στοιχείο είτε όχι και απευθύνονται στην εφηβική ηλικία και στους ενήλικες και προσφέρουν μία πολύ καλή συντροφιά και περιέχουν πλήθος μηνυμάτων που μπορούν να εμπνεύσουν και να καθοδηγήσουν τους αναγνώστες .


8.       Ποιους άλλους καλλιτέχνες θαυμάζεις ?

Όπως είπα και στην αρχή , μία καλλιτέχνιδα η οποία είναι για μένα πρότυπο είναι η Marjorie η οποία έχει δημιουργήσει την μικρή Λουλού ένα κόμικ γνωστό παγκοσμίως και μέσω αυτής αγάπησα αυτό που κάνω . Ένας άλλος καλλιτέχνης που είναι πρότυπο για μένα είναι ο σχεδιαστής και συγγραφέας του  YuGioh o οποίος πραγματικά έχει γράψει μία υπέροχη ,φανταστική με πολύ βαθιά μηνύματα για την αγάπη , την φιλία , την δύναμη που έχει ο κάθε άνθρωπος μέσα του και τον θαυμάζω πάρα πολύ που κατάφερε να δημιουργήσει κάτι τόσο μεγάλο το οποίο έχει απήχηση σε μικρούς και μεγάλους σε παγκόσμιο επίπεδο . Και τέλος ο Jim Lee o oείναι ένας κορεάτης comic artist που έχει διακριθεί για τις καταπληκτικές ικανότητες του ως καλλιτέχνης και έχει δουλέψει σε πολύ μεγάλες εταιρίες κόμικς .


9.       Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον ? Είναι μέσα η ζωγραφική ?

Όπως  είχα αναφέρει και πριν έχω μία προσωπική δουλειά  , φτιάχνω το δικό μου κόμικς που είναι πάρα πολύ μεγάλο και είναι όπως και η ζωγραφική ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου . Ένα από τα όνειρα μου , που έχει γίνει στόχος είναι να γίνω comic artist ένα άλλο μεγάλο όνειρο όμως που έχω είναι να σπουδάσω φυσική , είναι ένα μάθημα που αγαπάω πάρα πολύ , και πιστεύω που παρόλο οι δύο αυτοί στόχοι φαίνονται διαφορετικοί  υπάρχει χώρος και για τους δύο και στην καρδιά μου αλλά και στην ζωή μου και θα καταβάλλω κάθε προσπάθεια ώστε να πετύχω και τα δύο.


Έλλη Καραογλάν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου