Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

Το fair play που θυμάμαι


Αθλητισμός δεν σημαίνει μόνο νίκη ή μετάλλιο. Υπήρξαν και θα υπάρξουν στιγμές που ακόμη και ένα standing ovation είναι λίγο για να αποθεώσει την ψυχή ενός αθλητή, ενός ανθρώπου.

Μέγκαν Βόγκελ

Υπάρχουν ιστορίες στον αθλητισμό που αποτυπώνουν με τον καλύτερο τρόπο την έννοια του "fair play". Άλλες έχουν γίνει περισσότερο γνωστές και άλλες λιγότερο. Μία από αυτές είναι η ιστορία της Μέγκαν Βόγκελ στο Κολεγιακό πρωτάθλημα στίβου των ΗΠΑ. Η αθλήτρια του West Liberty αφού πρώτα κέρδισε τα 1.500μ ήθελε να κάνει το ίδιο και στα 3.000μ. Εμπόδιο της ήταν η Άρντεν ΜακΜάθ η οποία ήταν πρώτη μέχρι και τα τελευταία μέτρα. Η προπορευόμενη τότε ΜακΜάθ δεν άντεξε και η Μέγκαν Βόγκελ είχε την ευκαιρία της να κερδίσει, αλλά δεν το έκανε. Έσπευσε γρήγορα πάνω από την αντίπαλό της και την κουβάλησε μέχρι την γραμμή του τερματισμού κινδυνεύοντας να ακυρωθούν και οι δύο αφού κάτι τέτοιο απαγορεύεται από τους κανονισμούς. Τελικά η Ομοσπονδία δεν ακύρωσε καμία από τις δύο και η Βόγκελ έδωσε ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα "fair play".


Οι βασικές αρχές του Fair Play είναι:
• Παίξτε δίκαιο παιχνίδι
• Παίξτε για να κερδίσετε, αλλά και για να αποδεχθείτε την ήττα με αξιοπρέπεια
• Να τηρείτε τους κανονισμούς του παιχνιδιού
• Να σέβεστε τους αντιπάλους, τους συμπαίκτες, του διαιτητές και τους θεατές
• Να τιμάτε εκείνους που υπερασπίζονται την καλή φήμη του αθλητισμού
• Απορρίψτε τη διαφθορά, τα ναρκωτικά, το ρατσισμό, τη βία, τα τυχερά παιχνίδια και άλλους κινδύνους για το άθλημα
• Να καταγγέλλετε εκείνους που επιχειρούν να δυσφημήσουν το άθλημα
• Χρησιμοποιείστε τον αθλητισμό για να κάνετε ένα καλύτερο κόσμο
Καθήκον έχουμε εμείς οι “σημαντικοί άλλοι” (δάσκαλοι, γονείς, προπονητές) που εμπλεκόμαστε στην καθημερινή διαπαιδαγώγηση του νέου να ενθαρρύνουμε εκπαιδευτικές-μαθησιακές διαδικασίες προσανατολισμένες στην προσπάθεια, στη μάθηση, σε σχέσεις συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού και στην αποφυγή εγωκεντρικών-ανταγωνιστικών προσανατολισμών.
Το ιδανικό περιβάλλον της Φυσικής Αγωγής, με τον λιγότερο ανταγωνιστικό χαρακτήρα του, επιβεβαιώνει την παιδαγωγική δυναμική του, ωθώντας τα παιδιά στην υιοθέτηση και εφαρμογή πιο συχνών θετικών συμπεριφορών.

-Χρήστος Καραγκούνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου